Tuesday, June 7, 2011

Vacation


Assalamualaikum,hye yaww peep’s!! What’s up? Cane ngan cuti skola korg? Best or tak best? Kea korg x pi berjalan lansung,just ddk umah goyang kaki jea? Hahaha,gurau jeaa laa. Laa nie aku nak share crite percutian aku ngan korg! Nak kate bosan percutian aku nie pown ade gak,nak kate best pown ade gak. Kire percutian aku nie suam suam kuku jea laa rasenyee! Firstly aku mule2 mmg x join pown percutian ngan family aku nie kat melake sbb aku ingat klu ddk kat umah mst ade function ngan member2 aku but ble difikirkan blk aku skang tgh sengkek plk! Duit xde,so klu nak lepak mst kena ade duit bru function! Tp disbbkan aku sengkek,aku diside utk follow family aku pg bercuti sbb x yah laa aku kuar duit! Hehehe,then family aku pown bertolak pagi jumaat without bapak aku sbb dia keja so dia x dpt join kitaowg. Yang pg aku,mama,dayana,kak long with her bf abg budi and kak ngah. Aku ingat pg bercuti tdo hotel sbb aku dlm keta daa plan ble smpai jea nnt aku nak tros pi mandy swimming pool! Aleh aleh tdo homestay jea,panas x panas laa hati aku nie. Elok plan lain,lain yg jdnye! Sampai lak ptg kat homestay tue,mmg bosan mati akal aku kat stu sbb xde function langsung. Malam tue mak aku plan nak pg jongker walk street,so satu family laa pg sane! Tp aku pngl tmpt tue Chinatown sbb penuh ngan kaum and kedai cina jea. Nak mkn kat stu pown was was jea sbb paham2 laa kalau cina masak. Tp malam tue just jalan2 jea laa,punye laa batak bosan and then balik tdo!



The nextday pagi2 lagi mak aku kejut suro siap nak pegi Melaka waterland theme park. So aku pown siap2 laa,just membekalkan sluar and towel jea dlm beg utk mandy kat stu nnt. Msk jea dalam keta tros gerak kat tmpt tue.



Punye laa penuh parking kat situ,yg ramainye org dari johor dtg bercuti kat situ. Xdaa laa besar sgt tmpt dia,biase2 jea kat ctu. Beratur punye laa panjang nak msk tmpt tue ngan teriknye matahari and panasnye lg. So ble daa msk kat tmpt tue,cari laa tmpt ddk and then tukar baju mandy. Adik aku ngan abg budi jea yg mandy,aku x mandy sbb gile kau! Terik dia kalau aku msk mandy,kluar jea trus kulit aku daa jd tintet keta gelap nak mampui! Better aku tgu redop dulu bru aku mandy,mat saleh pown ade gak kat stu. Tp ape yg bodohnye org2 kat stu ialah bwk anak mandy without opening anknye pampers! Anak dia daa lenjut basah kencing dlm pampers tue,bapak diaa sdp jea bwk anak dia mandy TANPA bukak pampers anak dia! Org melayu lak tue,hadoi bongak btol org kite nie pastu ade lg org mane ntah msk dlm pool pkai selipar plk daa! Mane laa korg blajar semua nie weyh,nmpk btol kebodohan krg tue. tp bestnye kat stu,ramai awek2 pelancong mandy pkai bikini. Cuci mate laa aku kat stu. Hahahaha,cuace pown menigizinkan aku utk mandy sbb daa mendong daa.



After mandy semua,hujan plk kat stu! So balik homestay,aku tros tdo sbb bosan and x buat pape. Malam tue katenye nak pg makan asam pedas,tp pg jalan kat mane ntah  yg ade kapal besar tue dkt ngan jongker walk. Pg jalan2 kat situ jea,snap pic and shop laa skit kat jongker walkstreet tue. After that bru laa pg mkn kat asam pedas clypot,bknnye sdp asam pds dia! Baik suro mak ngah aku buat lg sedap,habis jea mkn pastu blk tdo!



And the lastday aku kat sini,just packing barang and siap utk balik kl. Tp before blk kl tue,singgah kampong jap sbb nak jengok mak ngah kat kampong. Heee,kampong aku sbnenye kat melake jgk! But kwn2 aku nie suke sgt ckp kampong aku berpuake,ape sbb pown x tahu! Blom try blom tahu laa,daa try bru tahu yea! Hee,aku pown lpk ngn pakngah kat dpn,sekali aku imbas bdk kampong bwk fixie. Alaaa,takat dia sowg aku x ksh laa. Skali imbas lg,bdk bwk fixie lg,skali imbas fixie fixie fixie! Dasyat kampong aku nie,kalahkan kl plk skang nie,dah maju org kampong pulau! Aku pown tanye pakngah aku,manoi semua rempit pg ? jap lg pakngah aku jwb semua jd mat basikal plk,semua ikot musim time basikal! Pakngan nak beli,tp xreti bwk plk! Hahaha,ape daa pakngah nie,xyah laa bwk klu mcm tue,x lame pown musim basikal nie! Kang daa x bermusim,basikal fixie buat frame jea laa kat luar rumah. So lps jea singgah kampong,aku tros blk kl and slamat smpai. End of my story,nnt aku cite laa pape lg oke and have a good clean life yaw !!

No comments:

Post a Comment