Thursday, May 19, 2011

Mengata


Assalamualaikum! Hye yaww peeps,what’s up!! Lamo daa aku x menaip nie,skang bru jea dpt idea nak menaip yaww. Oke skang aku nak bagi tau korg yg aku tertarik dgn satu hadis nie,hadis nie wat aku rase suke dgn statement  ape yg diberi and aku sokong 100% dengan statement tue. Hadis tue berbunyi begini(Daripada Abu Hurairah r.a bahawasanya Rasulullah s.a.w bersabda: “jika ada seseorang berkata “orang ramai (sekarang ini) sudah rosak,”maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara mereka”). Best enn,so lepas nie korg x payah laa nak kutuk sape2,nak menrendahkan diri sape2,menghina sape2 sbb kite hidup nie pown bkn nye 100% perfect! X payah laa kite nak mengata org,cermin diri tue dulu baru kite blh nak mengate org  yea. So aku harap attitude mcm nie kurang2kan laa dlm runtin harian korang, nobody is perfect and i am nobody! If aku jmpe hadis2 yg best lg,aku share ngan korg oke and btw have a good clean life yaww !!

 

No comments:

Post a Comment